Urząd Gminy Brójce
bip.gov.pl
Wyszukiwarka
pokaż wyszukiwarkę
schowaj wyszukiwarkę

 


 

 

Podatek od nieruchomości od osób fizycznych

 



Wymagane dokumenty:
W terminie 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy.

Należy załączyć:
1. Akt notarialny lub wypis z rejestru gruntu
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
3. Wykaz nieruchomości według druku - informacja w sprawie podatku od nieruchomości.

Miejsce złożenia dokumentów:
Referat Finansów - pokój nr 4 w godzinach pracy Urzędu Gminy:

Poniedziałek

730-1530    

Wtorek

730-1700    

Środa  

730-1530    

Czwartek

730-1530    

Piątek

730-1400   

 

 Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku uwzględniająca przysługujące ulgi.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Sekretariacie UG w Brójcach w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz.716 )

- Uchwała Rady Gminy Brójce nr XVIII/81/2015 z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2016

Uwagi:

 A. Termin płatności można odroczyć lub rozłożyć zapłatę podatku na raty

- Podstawa prawna - art.67a, art.67b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. Dz.U. z 2015 r. , poz. 613 z późniejszymi zmianami)

- Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty podatku w sekretariacie UG.

B. Podatek od nieruchomości można umorzyć.

- Podstawa prawna - art.67a, 67b  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. Dz.U. z 2015 r. , poz. 613 z późniejszymi zmianami)

- Wniosek o umorzenie składa się w sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku

C. Terminy płatności podatku od nieruchomości wymienione w decyzji podatkowej:

I rata - do 15 marca każdego roku

II rata - do 15 maja każdego roku

III rata - do 15 września każdego roku

IV rata - do 15 listopada każdego roku

D. Wpłaty można dokonywać u sołtysów, w kasie UG w Brójcach lub na konto Urzędu  Gminy 

Bank Spółdzielczy w Andrespolu Nr konta- 22 8781 0006 0060 0141 2000 0020

 


 

Podmiot publikującyUrząd Gminy Brójce
WytworzyłAnna Cieplucha - inspektor2009-03-09
Publikujący Admin Administrator - Admin 2009-03-09 12:34
Urząd Gminy BrójceBrójce 39, 95-006 Brójce tel. (42) 295-01-11 email: urzadgminy@brojce.pl
Wygenerowano: 18 sierpnia 2018r. 17:03:05
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.