Sekretarz Gminy Brójce: Mariola Woźna
Zadania i kompetencje Sekretarza Gminy:
1.
Sekretarz podejmuje czynności Kierownika Urzędu w czasie nieobecności Wójta lub w razie wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
-
Sekretarz jest organizatorem i koordynatorem zadań obronnych wykonywanych przez Urząd i podległe jednostki organizacyjne wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a także innych ustaw szczególnych.
-
Do zadań Sekretarza należy m.in.:
-
zapewnienie warunków do sprawnego funkcjonowania Urzędu;
-
sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem dokumentów;
-
bieżąca kontrola wykonywania zadań Urzędu;
-
nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny;
-
wnioskowanie w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar pracownikom Urzędu;
-
przygotowywanie projektów dokumentów dotyczących wynagradzania, awansowania, premiowania pracowników Urzędu;
-
gospodarowanie środkami finansowymi przewidzianymi w budżecie Gminy na funkcjonowanie Urzędu;
-
współpraca przy opracowywaniu zakresów czynności stanowisk pracy;
-
nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
-
nadzór nad obiegiem dokumentów w Urzędzie;
-
nadzór nad prowadzeniem kontroli wewnętrznej w Urzędzie;
-
nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych;
-
przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych dotyczących organizacji pracy Urzędu;
-
wykonywanie innych zadań i kompetencji powierzonych przez Wójta;
-
koordynowanie i nadzorowanie rozpatrywania skarg i wniosków;
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.
-
Sekretarz Gminy jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
-
Sprawuje bezpośredni nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi:
-
Referatem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich;
-
Biurem Rady Gminy i Edukacji;
-
Pełnomocnikiem ds. uzależnień.