Wójt Gminy Brójce

  •  

Wójt Gminy Brójce: Radosław Agaciak


 

Do zadań Wójta należy m.in.:
  1. kierowanie bieżącymi sprawami Gminy, kierowanie Urzędem, w tym poprzez wydawanie zarządzeń wewnętrznych;
  2. reprezentowanie Gminy i jej urzędu na zewnątrz;
  3. składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy;
  4. przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał;
  5. wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
  6. realizowanie polityki kadrowej w Gminie;
  7. wydawanie zarządzeń wprowadzających w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy oraz innych zarządzeń wewnętrznych;
  8. podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem Gminy;
  9. podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji urzędu i podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz;
  10. nadzorowanie realizacji zadań zleconych i powierzonych Gminie;
  11. upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu Wójta, decyzji w sprawach  indywidualnych;
  12. dokonywanie okresowych kontroli zgodności wydawanych przez pracowników decyzji  z przepisami prawa, a także z polityką Gminy;
  13. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i pracodawcy w stosunku  do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
  14. zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu;
  15. ogłaszanie budżetu gminy;
  16. organizowanie akcji ratowniczej w przypadku klęsk żywiołowych;
  17. składanie Radzie Gminy okresowych sprawozdań ze swojej działalności i działalności podległych jednostek;
  18. wykonywanie innych czynności, wynikających z przepisów prawa oraz uchwał Rady.

Przejdź do wpisu

Skarbnik Gminy

  •  

 

Skarbnik Gminy: Renata Śliwińska

 


 

Zadania i kompetencje skarbnika gminy:

  1. Realizuje budżet gminy.

  2. Przekazuje pracownikom samorządowym wytyczne do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetu.

  3. Przygotowuje założenia do projektu budżetu.

  4. Dokonuje analizy budżetu i bieżąco informuje Wójta Gminy o jego realizacji.

  5. Organizuje i przygotowuje obieg dokumentów finansowych.

  6. Dokonuje kontroli finansowej.

  7. Informuje Radę Gminy o odmowie złożenia kontrasygnaty.

  8. Realizuje ustawy dotyczące finansów publicznych oraz podatków i opłat stanowiących dochody gminy.

Przejdź do wpisu

Sekretarz Gminy

  •  

Sekretarz Gminy Brójce: Mariola Woźna


 

Zadania i kompetencje Sekretarza Gminy:

1. Sekretarz podejmuje czynności Kierownika Urzędu w czasie    nieobecności Wójta lub w razie wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
  1. Sekretarz jest organizatorem i koordynatorem zadań obronnych wykonywanych przez Urząd i podległe jednostki organizacyjne wynikające z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, a także innych ustaw szczególnych.
  2. Do zadań Sekretarza należy m.in.:
  1. zapewnienie warunków do sprawnego funkcjonowania Urzędu;
  2. sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem dokumentów;
  3. bieżąca kontrola wykonywania zadań Urzędu;
  4. nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny;
  5. wnioskowanie w sprawach awansowania, nagradzania oraz udzielania kar pracownikom Urzędu;
  6. przygotowywanie projektów dokumentów dotyczących wynagradzania, awansowania, premiowania pracowników Urzędu;
  7. gospodarowanie środkami finansowymi przewidzianymi w budżecie Gminy na funkcjonowanie Urzędu;
  8. współpraca przy opracowywaniu zakresów czynności stanowisk pracy;
  9. nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
  10. nadzór nad obiegiem dokumentów w Urzędzie;
  11. nadzór nad prowadzeniem kontroli wewnętrznej w Urzędzie;
  12. nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych;
  13. przygotowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych dotyczących organizacji pracy Urzędu;
  14. wykonywanie innych  zadań i kompetencji powierzonych  przez Wójta;
  15. koordynowanie i nadzorowanie rozpatrywania skarg i wniosków;
  16. przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.
  1. Sekretarz Gminy jest jednocześnie Kierownikiem Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
  2. Sprawuje bezpośredni nadzór nad następującymi komórkami organizacyjnymi:
  1. Referatem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich;
  2. Biurem Rady Gminy i Edukacji;
  3. Pełnomocnikiem ds. uzależnień.

Przejdź do wpisu
Powrót